BMW Youngtimers

Een BMW Youngtimer rijden.

Een tijdloos design, betrouwbaar comfort en ongekende rijeigenschappen. Een BMW, Youngtimer of gloednieuw, is luxueus, comfortabel en heeft een zakelijke professionele uitstraling waar iedereen mee voor de dag kan komen. Het is dan ook geen wonder dat we een merk als BMW overal terug vinden, voornamelijk in het zakelijke segment. 

Maar er valt voor de BMW-liefhebbers onder ons nog wel veel voordeel te behalen. Want wanneer u kiest voor een BMW tussen de 15 en 25 jaar oud, dan valt uw auto onder de Youngtimer regeling 2019. Dankzij deze regeling wordt het voor zakelijke rijders fiscaal zeer aantrekkelijk om te kiezen voor een BMW ‘op leeftijd’. En daarnaast zijn deze ‘oude’ BMW’s in praktijk nog helemaal zo oud nog niet. Kijk eens naar de E46 modellen uit 2001 of 2003.<LINK>

Dankzij iconische modellen zoals de 3-series en de 5-series is BMW vandaag de dag niet meer weg te denken uit het hedendaagse straatbeeld. En dat is maar goed ook. Want iedereen die ooit een BMW heeft gereden weet precies waarom. Uitstekende rijeigenschappen, perfecte ontwerpen en vooraan als het aankomt op luxe en comfort.

Ook als youngtimer auto is BMW een zeer gewild merk. Bent u benieuwd naar onze BMW youngtimers? U vind het complete aanbod via ons Youngtimer Zoekplatform.

Waarom u een BMW youngtimer rijden wilt?

Benieuwd waarom zoveel mensen ook vandaag de dag nog kiezen voor een youngtimer van BMW. U leest de voordelen en meer van deze premium auto's hier.

DE GESCHIEDENIS VAN BMW

Met ruim 100 jaar aan historie is BMW een van de meest iconische automerken ter wereld. Hoe dit bedrijf tot stand is gekomen leest u door hieronder op de button te klikken.

WAAROM EEN BMW YOUNGTIMER.

Een BMW youngtimer rijden brengt u de luxe en het rijcomfort van een premium business model van vandaag de dag, maar is stukken voordeliger dan een nieuwe auto aanschaffen. Ondanks de leeftijd van tussen de 15 jaar en 25 jaar behoudt een BMW zijn betrouwbaarheid. Hierdoor zullen onderhoud en reparaties minder vaak nodig zijn.

DUITSE DEGELIJKHEID.

Daarnaast staat een BMW bekend om zijn degelijkheid. Zelfs BMW youngtimers met bijna 3 ton op de teller hebben geen last van kraakjes of piepjes (we spreken uit ervaring) als u door een bocht gaat. Ook zaken zoals de banden, de lak en de gebruikte materialen gaan lang mee en doorstaan de tand des tijds. Daarom wordt het wel vaker gezegd en is in bijna alle gevallen de waarheid: Een BMW youngtimer staat garant voor echte Duitse degelijkheid.

ULTIEM COMFORT.

Ook is er nog het comfort. Een BMW rijd gewoon lekker. Weinig geluid van buiten op de snelweg, lederen stoelen die ook jaren later nog super zitten, en ga zo maar door. En wat dacht u van het uiterlijk? Zelfs ondanks dat onze youngtimer modellen al relatief oud zijn, blijft de vormgeving tijdloos. Natuurlijk is dat wel afhankelijk van uw smaak.

DE POPULAIRSTE BMW YOUNGTIMERS.

Benieuwd naar welke modellen van BMW veel gezocht wordt onder onze youngtimers?
Hieronder vind u de 3 meest populaire BMW Youngtimers van dit moment.

BMW 5 Serie 540i Executive

De BMW 5 Serie 540i Executive Edition is een zakelijke youngtimer met vele opties en een gunstige bijtelling. Onder de motorkap ligt een prachtige 8-cilinder met maar liefst 286 pk.

BMW M3 COUPE 2002

De BMW M3 coupe uit 2002 beschikt over de gewilde 2.5 6-cilinder M54 motor. Deze motoren staan bekend om het lage verbruik in combinatie met groot vermogen. De auto rijdt, remt en schakelt soepel.

BMW X3 2.5i Executive. Een robuuste youngtimer uit 2003

BMW X3 2.5i 2003

De BMW X3 2.5 uit 2003 is een robuuste youngtimer voor de avontuurlijke zakenman. Deze auto voorziet in vele opties waaronder gescheiden climate control, multifunctioneel stuurwiel en nog veel meer.

De geschiedenis van BMW.

BMW word in 1913 door Karl Friedrich Rapp opgericht als fabriek voor vliegtuigmotoren. Onder de naam Bayerische Motoren Werke doet BMW in zowel de eerste als de tweede wereldoorlog goede zaken, maar nog niet op het gebied van auto’s. In de eerste wereldoorlog was de onderneming namelijk een groot leverancier van vliegtuigmotoren. Het Verdrag van Versailles (1919) verbood Duitse ondernemingen echter om vliegtuigen te bouwen, waardoor het moeilijk overleven was. 

Toch is het BMW gelukt de tand des tijds te doorstaan. En gelukkig maar, want het bedrijf levert ook vandaag de dag een aantal van s’werelds meest geprezen series in het hoger en middensigment zoals de 3-serie, de 5-serie en de 7-serie.

BMW ALS AUTOFABRIKANT.

Sinds 1928 maakt BMW zijn eerste auto. Hier begint men in Eisenach met het onder licentie produceren van de Dixi. Een zeer compact autootje, niets minder dan een Austin Seven, welke al reeds in licentie gebouwd word door de Duitsers. De Austin Seven is in Engeland een groot succes. Dit omdat het voldoet aan de stijgende vraag naar betaalbaar vervoer.

De eerste serie Dixi’s zijn niets minder dan kant en klare kits welke BMW gewoon in elkaar schroeft. Inmiddels heeft BMW al dermate veel opgestoken dat ze met hun eigen interpretatie van de Seven komen, de 3/15. Dat laatste getal staat voor het aantal paardenkrachten dat het 750cc vierpits torretje eruit weet te persen. BMW krijgt de smaak te pakken en gaat verder met het produceren van auto’s.

BMW Motorrad - BMW Youngtimers
In 1923 lanceert BMW hun motorfietsen divisie:
BMW Motorrad.
BMW Dixi - BMW Youngtimers
De eerste productiewagen van BMW.
De Dixi uit 1928.
BMW 315/1 Roadster - BMW Youngtimers
De 315/1 Roadster was een van de eerste sportwagens van BMW

VAN 15 NAAR 150 PK.

Het Duitse automerk word bekend om zijn sportieve ‘Premium’ modellen met sterke motoren en houdt zich graag aan tradities. Dat blijkt ook met de BMW 303, misschien wel de eerste echte BMW. Niet zozeer vanwege het uiterlijk en het chassis, want dat waren eigenlijk doorontwikkelingen van de Dixi. Echter, het was wel de eerste BMW met een zescilinder lijnmotor én de eerste BMW met de zo kenmerkende nieren als grille. BMW begon al met premium voordat het cool was, en werd bekend om de sportieve modellen met sterke motoren, alhoewel bescheidener auto’s altijd van belang zijn geweest om daadwerkelijk aantallen te kunnen maken.

De toekomst van BMW.

Met een jaaromzet van zo’n tachtig miljard euro, en een jaarwinst die de bijna de zes miljard aantikt, lijkt BMW een goede koers te volgen. Het bedrijf is vandaag de dag nog steeds hard aan het groeien. Toch ziet men bij BMW in dat ook zij met de tijd mee moeten gaan. De “i” modellen zijn het resultaat hiervan. De veranderingen zullen echter verder dan dat gaan, en BMW is (net zoals de andere grote automerken) onder andere bezig met zelfrijdende auto’s.

Wij hopen dat we nog vele jaren mogen genieten van BMW en zijn iconische modellen. Maar na het zien van de nieuwste slogan maken wij ons over de toekomst van BMW niet zo druk. “The company has continually evolved and, in some cases, reinvented itself. That will continue in the future.” Aldus BMW zelf,

KLAAR VOOR DE BMW YOUNGTIMER VAN UW DROMEN?